Saturday, November 21, 2009

Aku Tak Peduli Lelaki Atau Pompuan!!!!!!!!




1. "Aku tak maulah rasa pengetua perempuan."

kata seorang guru perempuan tempoh hari.

"Cerewet tu..."


2. "Banyak nanti bunga di sekolah kita ni!!!"

Sambung seorang guru lelaki.

"Habis kita kena suruh tanam!"

Disambut dengan gelak tawa guru lain yang turut lepak bersama.

3."Pengetua laki-laki yang best sepanjang saya mengajar. Cepat pantas buat keputusan!!! Pengetua perempuan... aduduiiii.... macam mama-mama!!!"

Lagi gamat ketawa guru.

4. Saya tidak ikut ketawa. Fikiran saya menjauh dari soal suka pengetua perempuan atau lelaki.

5. Sebenarnya, lepak kami itu berpusar pada banyak perkara. Entah macam mana sampai pada bab-bab pengetua dan jantina pengetua yang disukai.

6. Tidak saya katakan pada kumpulan lepak, "Yang penting bukan jantina pengetua. Bukan persoalan bos perempuan atau laki-laki. Tapi... pengetua itu tanpa mengira jantinanya mampukah dia membawa perubahan di sekolah? "

"Perubahan apa?"

"Perubahan kemajuan dari segi kemajuan sekolahlah..."

"Akademik..."

"Kurikulum juga maksudnya.."

"Ko-kurikulum."

"Budaya keilmuan sekolah..."

"Kebajikan anak buahnya... tidak akan dilupa murid-murid punya kebajikan lagi!!!"


7. Kenapa sibuk berkisah mengenai jantina???

Lelaki perempuan....

Aku tak pedulilah soal ini....

yang perlu ditengok prestasi rekodnya bekerja...

tolak tepi jantina!!!

Begitulah alam kerja sepatutnya.

No comments:

Post a Comment